dijous, 5 de novembre del 2015

MOBILE LEARNING I APPS EDUCATIVES: ÚS A LES AULES

Tenint en compte que les tecnologies 2.0 estan completament integrades a la nostra vida quotidiana, ja era hora que es plantegés introduir l'ús dels dispositius mòbils i tauletes a l'aua. Aquesta innovació afavoreix un aprenentatge més creatiu, motivador, significatiu i fora de l'aula. A més és una bona eina per facilitar la coordinació entre alumnes i professors i també ajuda a identificar possibles problemes de comprensió entre els alumnes. Per altra banda, és molt favorable que els nens i nenes puguin buscar la informació necessària en el mateix moment i accedir-hi a ella de manera immediata. 

Per aquesta raó és molt important que els professors siguin capaços i tinguin els coneiements suficients per aprofitar l'ús de les diverses Apps educatives a través de mòbils i tauletes. Avui dia existeix un gran ventall d'Apps educatives, tan referides a l'organització de l'estudi, a la creació, dirigides a infants amb NEE, a com emmagatzemar informació, etc. Alguns exemples son Doulingo, Tangram, Pinterest, Edmodo, Dropbox, etc. 






Paraules clau: Tecnologies 2.0, mobile learning, APPS educatives, utilització a l'aula, mòbils, tauletes.

IDEES PRÀCTIQUES PER EXPLOTAR DDMM A L'AULA

EL NOSTRE STORYBOARD I DIGITAL STORYTELLING

El nostre Storyboard està format per 6 vinyetes on en cadascuna d'elles es mostren fets diferents que succeeixen a la història, explicats d'una manera molt breu. En aquestes hi apareixen els diferents personatges que hi intervenen.

En el nostre Digital Storytelling volem fer veure l'importància del reciclatge, la responsabilitat i el respecte a la natura. Dins de l'aula utilitzariem aquest recurs per introduir els conceptes dits anteriorment i així poder treballar-los posteriorment. A continuació us mostrem l'esborrany del nostre storyboard:Per poder accedir al nostre Digital Storytelling feu clic al següent enllaç: Anem d'acampada


STORYTELLING I NARRACIONS DIGITALS

En l’actualitat, la forma d’explicar els contes, les històries de fades, faules, dites, conceptes o idees ha evolucionat i canviat de manera que resulta més atractiva, innovadora i motivadora, això es pot fer gràcies als nous recursos dels quals disposem, tots ells relacionats amb el món digital i Internet. Així doncs, un exemple d’aquests nous recursos són les narracions digitals o digital storytelling, una eina per explicar històries, contes i idees a partir d’animacions, vídeos, imatges, música, escrits... El pas previ a fer un Digital Storytelling, es crear un storyboard que consisteix en el recull d’il·lustracions que explicaran la trama de la història. 

Les narracions digitals o Digital Storytelling van dirigits a un públic molt ampli i es fa servir en diferents àmbits (publicitat, educació i altres). En el món educatiu aquest recurs es pot utilitzar de forma creativa per explicar conceptes i històries de forma innovadora, cridant l’atenció dels espectadors. Un exemple seria el que mostrem a continuació: Exemple d'un Storytelling. Aquest vídeo reflexiona el concepte de les “Tres R” (reciclar, reutilitzar i reduir), a partir d’una història animada. En aquesta podem observar personatges molt atractius, amb moviment i so, característiques que criden l'atenció dels més petits.



Paraules clau: Digital Storytelling, Storyboard, Creatiu, Innovador, Educació