dissabte, 21 de novembre del 2015

El PLE o l'EPd'A

El PLE (Personal Learning Environment) o l’EPd’A (Entorn Personal d’Aprenentatge), està format per una sèrie d’eines, connexions i interaccions que afavoreixen el propi aprenentatge convertint-lo en coneixement. L’aprenentatge es fa a partir d’Internet mitjançant la Web 2.0. Al PLE podem trobar diversos recursos que contribueixen en aquest procés d’aprenentatge. Dins d’aquests trobem diferents eines  a partir de les quals podem crear nova informació (Pinterest, Movie Maker, Prezi, Blogger, Office,...); fonts d’informació (bases de dades, YouTube, RAE, edu365, SlideShare,...); i per últim les xarxes personals d’aprenentatge, on es pot produir una comunicació sincrònica (directa, fluida) o asincrònica (indirecta, no instantània) amb altres persones (Twitter, Moodle, Dropbox, Gmail,...).


Un PLE es pot crear a partir de la web de Symbaloo, que ens permet personalitzar el nostre PLE depenent de les nostres necessitats i interessos propis. Des de la vessant estudiantil és una eina que posa al nostre abast d’una manera més ràpida i eficaç aquelles webs, eines o aplicacions que utilitzem habitualment. Nosaltres hem aprofitat aquest recurs i aquí us deixem els nostres Symbaloo's com a exemple:

https://www.symbaloo.com/mix/plegeorginarom
https://www.symbaloo.com/mix/juditestivill
https://www.symbaloo.com/mix/miple444
http://www.symbaloo.com/mix/sam7





Paraules clau: PLE, APd'A, Eines, Fonts d'informació, Xarxes Personals d'Aprenentatge, Symbaloo

dijous, 19 de novembre del 2015

SEGURETAT A INTERNET

Actualment, l'ús de les tecnologies 2.0 és habitual, per aquesta raó s'ha de mentalitzar a tota la població a fer-ne un ús adequat i responsable. És molt important que tant professors com la mateixa família aconsellin i ensenyin a infants i joves sobre l'ús d'aquestes tecnologies i de la navegació per Internet. Se'ls ha d'informar dels diferents riscos a què estan exposats mentres naveguen, com per exemple el ciberassetjament, el sexting o l'addicció, entre d'altres. Per això se'ls ha d'acompanyar en aquesta experiència i controlar, en certa manera, aquesta experiència. 

En el cas del ciberassetjament, habitual a les xarxes socials, consisteix a assetjar a una o més persones a través d'Internet per mitjà d'atacs personals o divulgació d'informació. És molt important saber quines són les característiques tant de l'assetjador com de l'assetjat. Davant d'aquesta situació, el professorat ha de saber com intervenir i asseosrar al seu alumnat i les famílies de les víctimes i de l'assetjador. Aquesta pràctica s'ha tornat molt freqüent entre nens i nenes i s'hauria de controlar molt més ja que afecta emocionalment al nen o nena i també poden provocar que l'aprenentatge d'aquests es vegi afectat. 






Paraules clau: Ús tecnologies, Navegació per Internet, Ciberassetjament, Intervenció, Mesures