En l’actualitat encara hi ha alumnes que no son capaços de finalitzar els seus estudis bàsics. Aquest fet es produeix per una baixa motivació derivada per l’ús d’unes metodologies més tradicionals i que no s’adapten als nous contextos i necessitats dels alumnes. Davant d’aquesta situació els docents també tenen una gran responsabilitat ja que, des del nostre punt de vista, els professors/res del segle XXl haurien de reunir una sèrie de capacitats: ser versàtil, innovador i creatiu amb les metodologies emprades, fer-se entendre, escoltar activament i tenir una actitud assertiva a l’aula.
Fent referencia a l’alumnat, aquests són els encarregats de regular el seu propi aprenentatge guiats i acompanyats pel seu professors/a. Durant aquest procés d’aprenentatge, els/les alumnes han d’aprendre a treballar en equip i a resoldre els problemes que poden sorgir. També és el redisseny dels espais educatius per poder-se adaptar als canvis metodològics que s’estan produint. Alguns d’aquests canvis són la incorporació de noves formes d’aprenentatge com per exemple els MOOCS, Flipped classroom, Mobile learning, Game-based learning, Mons virtuals i ABP.
Fent referencia a l’alumnat, aquests són els encarregats de regular el seu propi aprenentatge guiats i acompanyats pel seu professors/a. Durant aquest procés d’aprenentatge, els/les alumnes han d’aprendre a treballar en equip i a resoldre els problemes que poden sorgir. També és el redisseny dels espais educatius per poder-se adaptar als canvis metodològics que s’estan produint. Alguns d’aquests canvis són la incorporació de noves formes d’aprenentatge com per exemple els MOOCS, Flipped classroom, Mobile learning, Game-based learning, Mons virtuals i ABP.
Paraules clau: Professor del segle XXI, Capacitats, Noves formes d'aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada