divendres, 27 de novembre del 2015

FLIPPED CLASSROOM

Per tal d'adaptar-nos al món en què vivim actualment, hem de ser innovadors/es i creatius/ves cercant nous recursos i metodologies de treball amb la finalitat d'optimitzar al màxim el temps, l'espai i els materials que tenim. Una nova metodologia de treball que s'està emprant en centres educatius és el Flipped Classroom, aquest és un mètode, tal com diu el nom, en què es gira el procediment habitual de les aules tradicionals ( professor explica temari i posteriorment es manen deures per casa) i es realitza a la inversa, primerament el professorat proporciona uns recursos per treballar-los a casa (teòrics) i posteriorment a l'aula es resolen els dubtes i fan la part més pràctica del coneixement dels continguts ( jocs, activitats de manipulació, dinàmiques...).

En la nostra opinió, és una forma de treball molt útil, ja que dóna moltes oportunitats per a l'adaptació de continguts i motiva als infants per tal que l'aprenentatge sigui més pràctic. Les eines o recursos utilitzats per l'educador/a poden ser d'autocreació (fets pel mateix educador/a) o creats per altres i trobats a la xarxa, aquest fet aporta un gran ventall de possibilitats per explicar la matèria, també s'ha de tindre en compte que aquest material ha de ser adequat a l'edat i a les capacitats dels infants amb què treballem. A més, els recursos poden ser tant on-line com off-line amb la finalitat d'adaptar-nos a la tecnologia 2.0 sense perdre la manera tradicional de treballar. Per últim, el treball a l'aula es pot realitzar de manera grupal per tal d'afavorir la resolució de conflictes entre iguals, el treball en equip, la solidaritat, l'empatia...


Paraules clau: Flipped classroom, Pràctica, Teconologia 2.0, MotivaAules, Noves metodologies


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada